Ultima actualizare: august 2023
Această politică se aplică reclamațiilor, notificărilor legale și altor comunicări („Reclamații”) ale terților („dvs.”) referitoare la presupusa utilizare abuzivă a platformei Fruugo sau a serviciilor Fruugo de către comercianții cu amănuntul Fruugo sau chiar de către Fruugo. Politica trebuie citită împreună cu Termenii de utilizare („TdU”) și Notificarea privind confidențialitatea. Prin trimiterea unei reclamații către noi, confirmați și sunteți de acord să vă supuneți acestei politici.
Așa cum este stabilit în mod clar în TdU, toate produsele afișate pe platforma Fruugo sunt puse la dispoziție pentru vânzare și sunt vândute de către comercianți cu amănuntul independenți terți. Compania Fruugo nu acționează în calitate de cumpărător sau de vânzător al produselor, și nici nu este implicată în vreo etapă a lanțului de aprovizionare cu produse. Noi punem platforma la dispoziție și acționăm în calitate de agent comercial al comercianților cu amănuntul, facilitând încheierea de tranzacții între aceștia și clienți. Un contract intervenit la finalizarea vânzării unui produs este încheiat exclusiv între client și comerciantul cu amănuntul. Noi nu suntem parte la un astfel de contract și nu ne asumăm nicio responsabilitate care decurge din sau în legătură cu acesta. Nu gestionăm, nu verificăm și nu vedem în niciun fel produsele în cauză și nu prestăm serviciul de onorare a comenzii.
Cu toate acestea, în calitate de agent de vânzare cu amănuntul online de renume, luăm în serios toate reclamațiile. Integritatea pieței noastre este de importanță primordială pentru afacerea noastră și pentru toți partenerii noștri. Prin urmare, am încercat să simplificăm cât mai mult posibil contactarea noastră de către terți pentru a ne transmite orice reclamație.
Notificare
Pentru a vă asigura că reclamația dvs. beneficiază de atenție promptă, vă rugăm să contactați Fruugo folosind următoarele metode de notificare. Compania Fruugo nu poate fi trasă la răspundere pentru orice eșec al unui terț de a utiliza formularul și/sau procesul adecvat de înaintare a reclamațiilor, iar termenele țintă menționate mai jos nu se vor aplica unei astfel de reclamații în cazul în care nu a fost urmat procesul corect. Vă rugăm să vă asigurați că vă raportați neclaritățile către Fruugo prin intermediul canalului corespunzător de mai jos:
Întrebări despre Fruugo și modalitățile de a contacta Fruugo
Ajutor
Puteți găsi răspunsuri la majoritatea întrebărilor la Centrul de asistență.
Serviciul clienți
Dacă aveți orice întrebări despre utilizarea site-ului Fruugo, inclusiv despre cumpărare și vânzare, vă rugăm să contactați echipa noastră de Servicii pentru clienți prin intermediul Centrului de asistență desemnat care vă va ajuta cu plăcere.
Sesizări privind proprietatea intelectuală
În cazul în care considerați că drepturile dvs. de proprietate intelectuală au fost încălcate, vă rugăm să utilizați formularele de raportare dedicate de mai jos pentru a trimite o sesizare către echipa noastră juridică. Toate sesizările făcute prin intermediul acestor formulare primesc o atenție promptă și sunt analizate și luate în considerare în conformitate cu Procedura de notificare și de eliminare Fruugo.
Pentru a raporta o prezumtivă încălcare în calitate de titular de drepturi sau agent al unei mărci, vă rugăm să utilizați următorul formular:
Formular de raportare a încălcării proprietății intelectuale
Acest formular poate fi accesat, de asemenea, prin intermediul Centrului de asistență, la rubrica „Am o întrebare referitoare la o marcă comercială sau la drepturile de autor”.
Alte notificări
Vă rugăm să raportați toate celelalte sesizări referitoare la presupusa utilizare abuzivă a platformei Fruugo, a serviciilor Fruugo de către comercianții cu amănuntul Fruugo sau la probleme de reglementare la adresa de e-mail dedicată a echipei juridice – legal @fruugo.com
Conținutul reclamației
Reclamația dvs. trebuie să conțină toate informațiile și dovezile necesare în mod rezonabil pentru a o justifica pe deplin din punct de vedere juridic și pentru ca noi și comerciantul (comercianții) cu amănuntul în cauză să înțelegem reclamația.
Reclamația trebuie să conțină cel puțin o explicație clară a drepturilor legale aplicabile, a motivelor și/sau a responsabilităților, precum și orice legislație invocată; faptele care susțin în mod rezonabil afirmația dvs. că a existat o încălcare a legii; informații privind listarea (listările) de pe Fruugo, inclusiv hyperlinkuri directe către produsele presupuse a încălca legea; numerele mărcilor comerciale, dacă este cazul; jurisdicțiile afectate și orice alte informații relevante care vor ajuta Fruugo să se ocupe de reclamația dvs. cât mai eficient posibil.
Vă rugăm să nu furnizați documente sau informații excesive, irelevante și/sau neclare, deoarece acest lucru va întârzia examinarea reclamației. Ne rezervăm dreptul de a respinge orice reclamație neclară sau nefondată.
Toate informațiile și documentele furnizate către Fruugo trebuie să fie în limba engleză sau traduse în limba engleză.
Informații de contact furnizate nouă
În rolul nostru de agent comercial intermediar în numele comercianților cu amănuntul care utilizează platforma Fruugo, suntem obligați să transmitem detaliile unei reclamații privind un comerciant cu amănuntul către acesta. Fruugo își ia foarte în serios obligațiile privind protecția datelor. Prin înaintarea unei reclamații, sunteți de acord ca Fruugo să transmită detaliile reclamației dvs. unui (unor) comerciant (comercianți) cu amănuntul și să prelucreze orice date cu caracter personal necesare în acest scop. În cazul în care nu doriți ca datele dvs. de contact utilizate pentru a înainta reclamația să fie transmise comerciantului cu amănuntul, vă rugăm să vă asigurați că furnizați date de contact secundare clare care pot fi transmise acestuia pentru a vă contacta direct. Confirmați și sunteți de acord că, în urma depunerii unei reclamații, este posibil să fiți contactat(ă) de comerciantul (comercianții) cu amănuntul în cauză, care ar putea dori să discute sau să conteste reclamația. Sunteți de acord că veți colabora în mod constructiv și cu bună credință cu comerciantul (comercianții) cu amănuntul în cauză și că ne veți anunța cu promptitudine despre rezultatul discuției sau al litigiului în cauză. De asemenea, sunteți de acord cu faptul că platforma Fruugo nu poate fi trasă la răspundere pentru nicio consecință legală sau financiară, sau pentru niciun fel de daune cauzate dvs., care rezultă din sau în legătură cu astfel de discuții sau litigii.
Cronologie
Ne străduim să oferim un răspuns inițial la o reclamație în termen de trei (3) zile lucrătoare, deși ne rezervăm dreptul de a modifica acest termen fără notificare prealabilă.
Vă rugăm să nu trimiteți reclamații duble sau mesaje repetate cu privire la aceeași reclamație, deoarece acest lucru ar putea întârzia timpul nostru de răspuns inițial. În legătură cu orice comunicare ulterioară cu dvs., vă vom răspunde cât mai curând posibil, ținând cont de capacitatea echipei noastre juridice și de necesitatea de a acorda prioritate celor mai urgente reclamații. Pentru evitarea oricărui dubiu, reclamațiile guvernamentale și de reglementare vor avea prioritate.
În cazul în care considerați că reclamația dvs. este urgentă, vă rugăm să indicați acest lucru în mod clar în subiectul reclamației și să includeți o explicație a motivelor în acest sens (de exemplu, dacă există un risc grav de prejudiciere a publicului larg).
Răspunsul nostru
Cu condiția să respectați această politică, vom lua, într-un termen rezonabil, orice măsură pe care o considerăm justificată din punct de vedere legal și necesară în respectivele circumstanțe. Răspunsul nostru poate include (dar nu neapărat) suspendarea sau eliminarea listării (listărilor) în cauză în unele sau în toate jurisdicțiile, notificarea comerciantului (comercianților) cu amănuntul cu privire la problemă, punerea dvs. în legătură cu comerciantul (comercianții) cu amănuntul în cauză pentru a rezolva problema și/sau informarea dvs. cu privire la măsurile luate.
Orice astfel de măsură va fi luată la discreția noastră deplină și absolută și în conformitate cu toate legile aplicabile. Nu declarăm și nu garantăm că orice măsură luată va fi eficientă, fie temporar, fie permanent, în atingerea oricărui scop și nu vom avea nicio obligație de a monitoriza sau de a verifica în alt mod, în mod continuu, eficacitatea și/sau conformitatea cu orice măsură pe care o putem lua.
De asemenea, ne rezervăm dreptul de a reinclude listările de produse și/sau comercianții cu amănuntul fără a vă anunța, în cazul în care temeiul juridic al reclamației respective nu a fost justificat în conformitate cu această politică sau în alt mod.
Soluționarea online a litigiilor
În conformitate cu art. 14 alin. (1) din Regulamentul SOL, Comisia Europeană pune la dispoziție o platformă online de soluționare a litigiilor (platforma SOL). Platforma online de soluționare a litigiilor poate fi accesată la: http://ec.europa.eu/consumers/odr .
Mediere Art. 12 din Regulamentul 2019/1150 privind platforma UE pentru întreprinderi prevede că, în anumite circumstanțe, se poate recurge la mediere.
Comercianții cu amănuntul pot solicita soluționarea unui litigiu cu Fruugo prin mediere. Litigiul poate fi înaintat de oricare dintre părți către Centrul pentru soluționarea eficientă a litigiilor (CEDR), unde CEDR va desemna un mediator.
Procesul de reclamație a comercianților cu amănuntul privind plățile
Dacă aveți probleme cu serviciul de plată furnizat de Fruugo, vă rugăm să ne anunțați contactând managerul de cont dedicat. Feedbackul dvs. ne va ajuta să ne îmbunătățim serviciile. Ne angajăm să vă rezolvăm reclamația în termen de o lună de la data primirii acesteia.
Entități contractante
Pentru informații cu privire la entitățile contractante legale care operează în numele Fruugo, vă rugăm să consultați TdU.
Generalități
Prezenta politică este guvernată de legile din Anglia și Țara Galilor și, prin documentul de față, vă supuneți în mod irevocabil jurisdicției exclusive a instanțelor din Anglia și Țara Galilor în ceea ce privește orice litigiu în legătură cu prezenta politică și drepturile și obligațiile legate de aceasta (inclusiv orice drepturi sau obligații necontractuale).
În cazul în care o instanță de judecată competentă constată că orice element al politicii este invalid sau inaplicabil, sunteți totuși de acord ca instanța să încerce să pună în aplicare intențiile părților în temeiul politicii, iar celelalte elemente ale politicii vor rămâne în vigoare.